Zagreb

FILM: Dvije filmske poslastice na programu veljačkog izdanja Queer MoMenti u kinu Europa

Piše: PolitikaPlus

Filmski program Queer MoMenti nastavlja se 25. i 26. veljače (ponedjeljak, utorak) s adresom u zagrebačkom kinu Europa, Varšavska 3, prikazivanjem dokumentarnog filma Liam (2018.) Isidorea Bethela te igranog filma Tucanje (Frig, 2018.) u režiji Antonyja Hicklinga.

Isidore Bethel francusko-američki je filmski redatelj. Njegov filmski rad prikazan je u službenoj konkurenciji filmskog festivala u Cannesu, u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti i na američkoj javnoj televiziji (PBS).

 

Neposredno nakon odlaska u Francusku na studij filma, filmašev najbolji prijatelj umire u Sjedinjenim Državama. Kroz formu dokumentarnog filma, performansa i animacije, Isidore Bethel predstavlja nam sablasan portret, portret koji autora filma potiče na vlastito promišljanje odnosa s vlastitim roditeljima i njegovom novom ljubavlju u francuskoj prijestolnici. Nagrada žirija:Paris’ LGBTQ+ Film Festival Chéries-Chéris, Wicked Queer Boston LGBT Film Festival

 

LIAM; scenarist, producent i redatelj: Isidore Bethel; montažerka: Sandie Bompar; trajanje: 70 minuta; dokumentarni film

 

Hicklingove filmove karakterizira vjerski simbolizam, metafora i eksplicitne seksualne reprezentacije, pri čemu autor često briše granicu između stvarnog i nadrealnog. Filmašev stil isprepliće kazališne žanrove, slobodno prelazeći iz drame u ples te nadilazi tradicije pojedinih umjetničkih oblika. Hicklingovo stvaralaštvo obuhvaća izvedbenu umjetnost, poeziju i slikarstvo. Nakon siječanjskih projekcija filmova „Gay dječak“ i „Gdje konji umiru“, intrigantnih uradaka autobiografske prirode, pred nama je „Tucanje“, film koji označava svršetak onog što Hickling naziva svojevrsnim 'prvim poglavljem'.

 

„Tucanje“, film u tri dijela (Ljubav, Sranje i Sperma), eksperimentalna je drama koja započinje krajem ljubavne afere. Ljubav i rezultirajuće iskustvo prikazani su kao metafora koja nadilazi osobno i dublje razmatra životne cikluse, te na kraju postaje refleksija o životu, smrti i ponovnom rođenju. Otvaranjem osobnom pjesmom i popraćen fragmentiranim slikama, film ubrzo uranja u de Sadeov svijet iz "120 dana Sodome" te samim time označava silazak u vlastiti, osobni pakao, otkrivajući skriveno lice društva. Miješajući poetike plesa, poezije i drame, film predstavlja ilustraciju nasilnog obreda prijelaza koji nas vodi na put šamana, put oslobođenja. Kao takvo, tijelo protagonista postaje alat za učenje, ali i sirovina za istraživanje.

 

TUCANJE; redatelj, producent, scenarist: Antony Hickling; uloge: Biño Sauitzvy, Gaëtan Vettier, Thomas Laroppe, Arthur Gillet, André Schneider; direktori fotografije: Laure Cornet, Antony Hickling; montaža: Victor Toussaint; glazba: Adrien Frasse-Sombet, Jeremie Lapeyre, Joaquin Sofredini; trajanje: 60 minuta

 

DOMINO je nevladina, nestranačka, neprofitna udruga sa sjedištem u Zagrebu koja ima za cilj propitivanje tradicionalnih i rad na transformaciji opresivnih normi u tranzicijskom društvu kroz kulturu, medije, javne politike, obrazovanje i suradnje s domaćim i međunarodnim organizacijama. Vizija Domina je da u društvu postoji konstantnost prepoznavanja normi koje onemogućuju slobodu kreativnog umjetničkog i queer izražavanja koje je subverzivno, ali bezopasno za druge ljude. To izražavanje najčešće je vidljivo kroz nezavisne umjetničke izričaje koji su garancija pomicanja granica i kritičkog propitivanja postojećih društvenih normi. Zbog toga je potrebno napraviti takvo društveno okruženje u kojoj će se nezavisna kultura što slobodnije moći manifestirati kroz različite forme i kroz različite aktere. Udruga provodi svoje aktivnosti i ostvaruje opće ciljeve kroz četiri glavna programa: kultura, mediji, edukacija, politika.

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

KINO EUROPA, FILM