Hrvatska

REAKCIJA: Demanti Ureda za odnose s javnošću Instituta Ruđer Bošković

IRB je isključivo prenio objavljenu vijest kao što to čini i u slučaju drugih naslova i vijesti koje su objavljene o IRB-u.

Piše: PolitikaPlus

Institut Ruđer Bošković reagirao je na tekst objavljen na našem portalu, a sukladno s pravilima struke, te moralnim i etičkim načelima struke objavljujemo demanti i prenosimo ga u cijelosti:

>> Vlatko Silobrčić: Nisam nikada izjavio da Danicu Ramljak nije smijenila politika!

"Zanimljivo, službene stranice IRB-a su članak iz Aktuala u travnju, koji je iznio niz neistina na račun Danice Ramljak, imale na naslovnici više dana.  Međutim, Silobrčićev demantij koji opovrgava taj članak, unatoč odluci Kaznenog općinskog suda, nije objavljen na naslovnoj stranici Instituta, već je tek stavljen u arhivu u rubriku “Mediji o IRB-u” koji, naravno, nije vidljiv na naslovnoj stranici, iako je to od IRB-a tražio i sam akademik Silobrčić, što je vidljivo iz dopisa koji prenosimo u cijelosti.“

Ured za odnose s javnošću Instituta Ruđer Bošković (IRB) zaprimo je dana 16. 10. 2012. molbu akademika Silobrčića za objavu demantija na članak pod naslovom „Znanstvenici javno podržali smjenu Danice Ramljak“ koji je objavljen 24. travnja 2012. na 10. str. u tjedniku Aktual, u dijelu spornog članka u kojem se iznosi njegova navodna tvrdnja.

IRB je isključivo prenio objavljenu vijest kao što to čini i u slučaju drugih naslova i vijesti koje su objavljene o IRB-u, a što je bila praksa i u vrijeme dok je dr. sc. Ramljak izvršavala dužnost ravnateljice IRB-a, a ista je praksa postojala i za vrijeme drugih ravnatelja prije mandata dr. Ramljak, a nastavljena je i sada

Sporni članak koji je objavio tjednik Aktual objavljen je na web stranicama IRB-a isključivo u rubrici 'Mediji o nama' dana 25.4.2012. u 11.00h. Objava je trajala do 15.10.2012., odnosno 175 dana (uključujući i završni dan).

Demanti akademika Silobrčića na sporni članak objavljen je dana 16.10.2012. u 10:41h na isti način na koji je bio objavljen i sporni članak, odnosno u rubrici 'Mediji o nama', a na temelju izričitih i jasnih naputaka akademika Silobrčića u kojima se od Ureda tražilo da se u smislu zadovoljavanja procesa mirenja u predmetnom sudskom procesu demanti objavi na mjestu gdje je bio objavljen i sporni članak iz tjednika Aktual, što je u ovom slučaju rubrika 'Mediji o nama', te je tako i učinjeno.

Poveznica na rubriku 'Mediji o nama' nalazi se na naslovnici IRB web stranice i to u formi sadržajnog bloka. U tom bloku objavljuju se medijski natpisi iz tiska vezani uz Institut Ruđer Bošković. Natpisi se prenose u obliku PDF-a u nepromijenjenom obliku tj. onako kako su skenirani i dostavljeni od medijske agencije Presscut. Objava tih materijala sukladna je Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima. Blok prikazuje između tri do četiri najnovija medijska isječka sortirana po datumu objave na IRB web stranici. Po objavi novih isječaka, stariji medijski isječci automatski se pomiču u arhivu koja je javno dostupna klikom na naslov bloka 'Mediji o nama'.

Arhiva prikazuje deset medijskih isječaka po stranici, a poveznice za promjenu stranica nalaze se na dnu arhive. Dakle, objavom svakog novog medijskog isječka prethodni se pomiče za jedno mjesto niže i na taj način izlazi sa naslovnice.  Tako je sa svim isječcima, a tako je i bio slučaj s demantijem akademika Silobrčića.

Ured za odnose s javnošću IRB-a napominje da nije autor spornog članka, niti je isti objavio, već tjednik Aktual. IRB je isključivo prenio objavljenu vijest kao što to čini i u slučaju drugih naslova i vijesti koje su objavljene o IRB-u, a što je bila praksa i u vrijeme dok je dr. sc. Ramljak izvršavala dužnost ravnateljice IRB-a, a ista je praksa postojala i za vrijeme drugih ravnatelja prije mandata dr. Ramljak, a nastavljena je i sada. Institut Ruđer Bošković ograđuje se od bilo kakvih neistina iznesenih u članku i žali ukoliko je dr. Ramljak na taj način nanesena šteta. U skladu s time je isti članak IRB uklonio sa web stranica.

Nadalje u članku koji je objavio portal Politika Plus navodi se da je IRB postupio suprotno odluci Kaznenog općinskog suda. Ovaj navod potpuno opovrgavamo u skladu s tvrdnjom odvjetnika akademika Silobrčića gospodina Martina Lukina da je na ročištu dana 2. listopada 2012. isto ročište odgođeno jer su stranke suglasno predložile odgodu ročišta radi međusobnog usuglašavanja uvjeta i načina mirenja, a sve u svezi predmeta ovoga postupka.

Drugim riječima nikakva odluka u dotičnom kaznenom procesu koja bi utvrđivala način objave demantija na naslovnici IRB web stranice nije donesena od strane suda. Upućujemo molbu autoru članka i uredništvu portala Politika Plus da u skladu s pravilima struke, te moralnim i etičkim načelima struke prije objave ovakvih i sličnih informacija prvo provjere činjenice kako bi izbjegli nanošenje izravne štete vlastitoj struci, a neposredno i svojim kolegama i suradnicima."

Pročitajte više tekstova sa pojmovima:

ruđer bošković, institut, IRB, danica ramljak