PETAK, 24. LISTOPAD 2014.
Regija , objavljeno u 14:05h, 19.10.2012.g

ODLUKA

Poglavar Cerić: Kurban bajram će se u BiH održati 26. listopada

Iz Cerićeva ureda u Sarajevu priopćeno je kako je ova fetva (pravna odluka) donesena nakon uvida u odgovarajuća načela.

Autor: PolitikaPlus

Fetvom koju je u donio poglavar Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Mustafa Cerić ovogodišnji Kurban-bajram muslimani u toj zemlji, ali i u drugim državama bivše Jugoslavije obilježit će 26. listopada, a ne idućeg četvrtka kako je ranije najavljivano.

Iz Cerićeva ureda u Sarajevu priopćeno je kako je ova fetva (pravna odluka) donesena nakon uvida u odgovarajuća načela, a potreba za tim se pojavila jer ne postoji univerzalna institucija Halife (vrhovnog vjerskog autoriteta) čije bi upute bile obvezujuće za sve muslimane.

Iz Islamske zajednice u BiH ranije je bilo najavljeno kako će se Kurban-bajram obilježiti idućeg četvrtka, no zabunu je unijela odluka Vrhovnog šerijatskog vijeća Saudijske Arabije koje je na temelju vlastitih izračuna zaključilo kako se taj blagdan ima obilježiti dan kasnije.

Odluka tog tijela postala je obvezujuća za muslimane u arapskim zemljama, no Cerić je tim povodom u četvrtak regirao otvorenim pismom upućenim saudijskom šerijatskom vijeću kada je naveo da su takvi izračuni neprihvatljivi za muslimane u Europi.

Dan kasnije Cerić je ipak promijenio mišljenje i suglasio se sa stajalištima saudijskog svećenstva.

Kako se navodi u priopćenju iz Cerićeva ureda, konstatirano je da se takvim (vjerski kalendar) Islamske zajednice u BiH postavlja metodom astronomske procjene osim u slučaju određivanja datuma prvog dana Kurban-bajrama, koji je uslovljen danom stajanja na brdu Arafatu kao jedinstvenom mjestu i vremenu pokornosti Bogu i hodočašća. S obzirom da su Saudijci ove godine za dan Arafata proglasili 25. listopada, a Kurban-bajram se obilježava dan nakon toga, ovaj praznik obilježit će se se 26. listopada, stoji u pojašnjenju.

Reis Cerić je u svom pismu od četvrtka upozorio kako su prijepori o metodologiji određivanja globalnog muslimanskog kalendara protivni duhu islama. Predložio je da se stoga u Mekki uspostavi astronomski opservatorij u kojemu bi se na znanstveno utemeljenim metodama utvrđivao muslimanski kalendar.