ČETVRTAK, 23. LISTOPAD 2014.
Kazalište , objavljeno u 15:00h, 19.09.2013.g

KAZALIŠTE

Moderna 'Ukroćena goropadnica' sutra premijerno u Komediji

'Radila sam predstavu vodeći se idejom da je Shakespeare u Prologu te komedije opisao situaciju u kojoj glumci glume predstavu za jednog pijanog skitnicu - 'Ukroćena goropadnica' odvija se pred njegovim očima kao kazališni san.'

Autor: PolitikaPlus

'Radila sam predstavu vodeći se idejom da je Shakespeare u Prologu te komedije opisao situaciju u kojoj glumci glume predstavu za jednog pijanog skitnicu - 'Ukroćena goropadnica' odvija se pred njegovim očima kao kazališni san.'

Zagrebačko gradsko dramsko kazalište Komedija novu sezonu počinje sutra premijerom komedije "Ukroćena goropadnica" Williama Shakespearea u suvremenom prijevodu Andyja Jelčića, a redateljica Nina Kleflin ističe kako je riječ o modernoj verziji poznate komedije inspirirane Shakespeareovom idejom postavljanja "predstave u predstavi".

"Radila sam predstavu vodeći se idejom da je Shakespeare u Prologu te komedije opisao situaciju u kojoj glumci glume predstavu za jednog pijanog skitnicu - 'Ukroćena goropadnica' odvija se pred njegovim očima kao kazališni san", kazala je Kleflin u razgovoru za Hinu u povodu premijere.

Zbog toga je i u njenoj predstavi prisutna velika posveta teatralizaciji i kazališnom činu, pozornici i onome što se zbiva na njoj i oko nje, ističe. "Time sam željela reći da su zbivanja između Katarine i Petruccia, kao i između svih drugih likova, dio zajedničke strastvene igre koja je dogovorena kazališna predstava za gledatelje i za njih same", poručila je Kleflin.

Jedna od najpopularnijih Shakespearovih komedija o borbi spolova u žaru ljubavne strasti prati zgode i nezgode oko udaje dviju sestara, krotke i promućurne Biance i divlje i temperamentne Katarine. Duhovite situacije u kojima ih opsjedaju šašavi prosci i njihovi budalasti sluge, smiješni očevi i zaljubljeni mladići kojima je ljubav posvema zamaglila vid, na daske Komedije dolaze u novom suvremenom prijevodu, posebno naručenom za tu predstavu: tempo koji Goropadnica nameće i tradicija njezine režije, te parametri kazališta kao što je zagrebačka Komedija tražili su brži, kompaktniji i "pjevniji" tekst".

"Prijevod je bio naručen za tu predstavu pa se i on, u istom duhu, smjelo poigrava asocijacijama iz današnjeg vremena, upozoravajući nas da - iako je tekst star više od 400 godina - izvode ga glumci današnjeg vremena, te je on samo temelj za njihove glumačke bravure kojima nas uveseljavaju", kazala je Kleflin.

U ulozi Petruccia, plemića iz Verone i Katarinina prosca nastupa Filip Juričić, dok goropadnicu Katarinu glumi Ana Kraljević. "Juričić i Kraljević odlično su zajednički došli do lijepe kemije na sceni, koja je ključ svake dobre predstave. Ona - goropadna na zgodan i erotičan način - i on, u finoj strastvenoj kombinaciji igraju dogovorenu ljubavnu igru koja je svima na radost", ističe Kleflin.

Uz njih još glume Vanda Winter, Vid Balog, Dražen Čuček, Damir Lončar, Ivan Magud, Filip Detelić, Saša Buneta, Igor Mešin, Jasna Palić Picukarić, Goran Malus, Zlatko Ožbolt, Šiško Horvat-Majcen i drugi.

Iako je riječ o modernoj verziji Shakespeareove poznate komedije, Kleflin ističe kako tekstu nije željela pristupiti radikalno, nasilnom modernizacijom vrlo popularnom u suvremenim europskim kazalištima. Kostimi Marije Šarić Ban zato su klasični, inspirirani Shakespeareovim vremenom, kojemu i pripadaju. "Naša predstava nije doslovna rekonstrukcija, glumci je igraju kao pučku komediju, ali s raznim asocijacijama na današnjicu, pri tome stalno upozoravajući kako je riječ o glumljenome tekstu, da je sve to samo predstava", pojašnjava redateljica. Kako bi to dodatno naglasili, svi glumci na početku predstave izlaze na scenu, nakon čega počinje igrokaz.

Dojmu pridonosi i scenografija koju potpisuje Osman Arslanagić. "Scenografija predstavlja niz umnoženih kazališnih portala koji ogoljuju sva zbivanja izvan scene - vide se scenski radnici - i upozoravaju da je to sve scena u sceni, predstava u predstavi", kazala je Kleflin.

Autorsku ekipu upotpunjuju Tomislav Babić (glazba), te asistent redateljice zadužen i za scenski pokret Damir Klemenčić.